Kształtowanie wizerunku firmy ma duże znaczenie – z tym zgodzą się wszyscy przedsiębiorcy. Jednocześnie jednak pewne kontrowersje może budzić wybór najlepszych i najbardziej skutecznych działań w tym zakresie. Wiąże się to przede wszystkim z bardzo dużym upowszechnieniem się nowoczesnych technologii, w tym głównie Internetu, który staje się powoli coraz bardziej istotnym źródłem informacji.
SEO PR to pojęcie, które wielu osobom może niezbyt wiele mówić. Tymczasem wystarczy poświęcić kilka chwil, żeby rozszyfrować jego znaczenie. SEO to różne działania, które są podejmowane w celu optymalizowania różnych stron internetowych. Cieszą się coraz większym zainteresowaniem głównie dlatego, że pozwalają na znacznie zwiększenie ruchu na stronie. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia każdej firmy, która szuka nowych klientów, ponieważ pozwala jej na dotarcie ze swoją ofertą do znacznie większej grupy potencjalnych odbiorców. PR to oczywiście działania mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy i ogólnie nawiązywanie kontaktów z jej otoczeniem, które mają na celu przedstawienie przedsiębiorstwa w korzystnym świetle. Public relations w SEO jest więc połączeniem tych dwóch obszarów, które ma prowadzić do osiągnięcia kilu celów. Pierwszym z nich jest dotarcie z różnymi informacjami do określonego targetu, na przykład do dziennikarzy, za pośrednictwem Internetu. Drugim jest również zwiększenie zainteresowania stroną firmy i skierowanie na nią części ruchu. Działania podejmowane w ramach SEO PR mogą mieć także wiele innych celów.
Nie da się ukryć, że nowoczesne technologie stwarzają bardzo wiele różnych ciekawych możliwości działania, także w zakresie budowania wizerunku firmy. Nie ma sensu zbyt długo zastanawiać się nad wykorzystaniem tych możliwości, ponieważ konkurencja nie śpi i prawdopodobnie już sięgnęła po tego typu rozwiązania. Warto pamiętać, że wykorzystanie Internetu jest doskonałym sposobem na komunikację z wieloma grupami docelowymi, które czerpią informacje głównie z sieci.